• شنبه ١٠ تير ١٤٠٢-١١:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٨٠
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد؛

ثبت نام اولیه از آتش‌نشانان فاقد مسکن

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد که با توجه به حوزه فعالیت گسترده آتش‌نشانان، باید نگاه ملی به آنها داشت و از همه ظرفیت‌ها برای تجهیز و حل مشکلات آنها استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت در خواست‌های آتش‌نشانان، گفت: آتش نشانان یکی از اقشار زحمت کش جامعه هستند که با از خودگذشتگی در دل حوادث حاضر شده و ایفای مسئولیت می‌کنند؛ اما متأسفانه جامعه کمتر به این قشر توجه دارند و معمولا در هنگام بروز حوادث شاهد رشادت های آنها هستیم.
وی ادامه داد: شهر تهران با توجه به جمعیت قابل توجه ای که در آن وجود دارد و همچنین برخی ساختمان ها و مکان های پر خطر بیش از سایر شهرهای دیگر در معرض حوادث است و باید سازمان آتش‌نشانی را مختص شهرداری ندانیم، بلکه با توجه به حوزه فعالیت گسترده سازمان باید نگاه ملی به آن داشت و از همه ظرفیت ها برای تجهیز و حل مشکلات آنها اقدام کرد.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز مطابق با استانداردهای روز دنیا یکی از الزامات بدیهی این سازمان است که ما این مطالبه را از شهرداری تهران داریم و بنده این موضوع را چندبار در صحن علنی شورا مطرح کردم که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، اقداماتی در خصوص تجهیز امکانات صورت گرفت و بر اساسی گزارشاتی که از این سازمان دریافت کردم تجهیزات فردی پرسنل سازمان آتش نشانی تا حدی بر طرف شده و مناقصاتی نیز برای تجهیزات عملیاتی انجام شده است.
نجفی با بیان اینکه آتش نشانان انتقادات متعددی به نادیده گرفتن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و برخی مسائل صنفی و رفاهی خود دارند، ادامه داد: شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه اقدماتی انجام داده اند؛ اما حل تمام این موارد، نیازمند اصلاح قانون می باشد که باید دولت و مجلس در این خصوص به ویژه قرار گرفتن آنها در ردیف مشاغل سخت و زیان آور اقدام کند. اخیرا با تلاش های صورت گرفته اقداماتی در خصوص مسکن کارکنان این سازمان انجام شده که بر اساس گزارشی که به بنده ارائه شده است در مرحله اولیه ثبت نام با اولویت کارکنانی که دارای مسکن نمی باشند، قرار دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: